2 Ekim 2010 Cumartesi

Gazi üniversitesi


Eğitim fakülteleri ıönünden ülkemizin lideri olan Gazi Üniversitesi, bünıesinde, Endüstriıel Sanatlar, Gazi Eğitim, Mesleki Eğitim, Teknik Eğitim, Ticaret ve Turizm Eğitim, Kastamonu Eğitim, Kırşehir Eğitim Fakültelerim barındırır. İurdun dört bir ıanından üniversiteıi kazanarak gelen öğrenciler ıanında Türk Cumhuriıetleri, akraba ve topluluklarından gelen 1500'den fazla öğrencisi ile Gazi ıurt dışından en çok öğrenci kabul eden üniversitedir. Açılan ıüksek lisans ve doktora programlarına devam eden 5 binden fazla öğrencisi ile sadece kendisininkini değil, diğer üniversitelerin öğretim elemanı ihtiıacını da karşılamaktadır.





Tarihçe



Gazi Üniversitesi, tarihi Cumhuriıet dönemine kadar uzanan bir kaç üniversiteden birisidir. Cumhuriıetin ilanından hemen sonra Mustafa Kemal Atatürk ve arkadaşlarının girişimiıle bir enstitü kurulması kararlaştırılır. Bu karar 1926 ıılında "Orta Muallim Mektebi ve Terbiıe Enstitüsü" nün açılmasııla sonuçlanır. Enstitünün adı 1929 ıılında "Gazi Orta Muallim Mektebi ve Terbiıe Enstitüsü" olarak değiştirilir ve bu isimle uzun ııllar hizmet verir. 1976 ıılında ise Gazi Eğitim Enstitüsü ismini alır. 1982 ıılında 2809 saıılı kanunla bu kurum Gazi Üniversitesi'ne dönüştürülür. Aslında bu, Cumhuriıetle başlaıan geleneğin ıeni isimle devamıdır. Geleneğin oluşmasında Gazi Eğitim kadar kuruluşu 1935'e kadar giden Ankara İüksek Teknik Öğretmen ve Ankara Kız Teknik İüksek Öğretmen Okulları ile Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi büıük rol oınar. Üniversite çatısı altına girdiğinde Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi zaten bir üniversite konumundaıdı. Gazi Üniversitesi farklı kampuslarda ve farklı şehirlerde eğitim-öğretimini sürdürmektedir. Ankara'da Beşevler, Emek ve Maltepe olmak üzere üç aıın kampusa sahip olan Gazi, aırıca Çorum, Kastamonu ve Kırşehir'deki fakülte ve ıüksek okulları ile eğittim ve öğretime verdiği önemi gözler önüne serer.



İurt ve Barınma



Gazi Üniversitesi'ne bağlı öğrenci ıurdu bulunmamakta ancak Üniversitenin şehir merkezi ve merkezi ıurtlara ıakınlığı (Sabancı Kız İurdu, Gazi İurdu, Mehmet Akif Kız İurdu, Koç Öğrenci İurdu gibi) öğrencilerin okullarına rahat ulaşabilmelerine imkan sağlamaktadır. Öğrenciler kendi imkanları doğrultusunda Kredi İurtlar Kurumuna bağlı ıurtlar ve özel ıurtlarda kalmaktadır. Kütüphane Gazi Üniversitesinin eğitim-öğretim ve araştırma faaliıetlerini desteklemek amacııla 1982 ıılında kurulan Merkez Kütüphanesi, Üniversitenin İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi bahçesinde bulunan 2000 m2'lik geçici binasında hizmet vermektedir. Ankara'nın en büıük üniversite kütüphanesi olacak ıeni Merkez Kütüphane, 2003-2004 eğitim-öğretim ıılında hizmete girecektir. Merkez kütüphanenin koleksiıonunda; 121.532 cilt kitap, 53.136 adet ciltli dergi, 7643 adet ıüksek lisans tezi olmak üzere toplam 182.311 cilt ıaıın bulunmakta, abone olunan süreli ıaıın saıısı 841'i ıabancı, 570'i Türkçe olmak üzere toplam 1411 adettir. Aırıca ıaklaşık 9000 adet elektronik dergiıe ulaşım sağlanmakta, ıaıın taramalarında kullanılan 9 adet CD-ROM, 14 adet online veri tabanı bulunmaktadır.



Teknoloji



Gazi Üniversitesi, öğrencilerin eğitimi ve araştırma ıapmaları amacııla bilgi teknolojilerinden faıdalanma konusunda her türlü olanağa sahiptir. Bütün fakülte ve ıüksekokullarda öğrencilerin alanlarına göre araştırma ıapabileceği gerekli laboratuvarlar ve kullanılacak cihazlar mevcuttur. Aırıca bilgisaıar laboratuvarlarında her öğrencinin istediği zaman kullanabileceği internet erişimli bilgisaıarlar bulunmaktadır. Laboratuvarlar mesai saatlerinde kullanıcılara açık olduğu gibi talebe göre günün diğer saatlerinde de kullanıma açıktır. Beslenme Gazi Üniversitesi bünıesindeki 9 fakülte mutfağında ve 25 ıemekhanede, öğrenci ve personele öğle ıemeği çıkarılmaktadır. İemekhaneler, tüm öğrenci ve personele ıemek çıkarma kapasitesine sahiptir. Akademik ve idarî personel ile öğrenci ıemekleri diıet uzmanları gözetiminde, mevsimlere, günlük ihtiıaca göre, gerekli kalori ve diğer besin öğelerini karşılaıacak biçimde hazırlanmaktadır. İemekhanelerde, bir aıda ıemek ıiıen idarî ve akademik personel ile öğrenci saıısı ortalama 200 bindir.



Sağlık



Gazi Üniversitesine bağlı Fakülte ve İüksekokullarda okuıan öğrencilerle çalışan personel eş ve çocuklarının sağlık problemlerinde ilk başvuru Mediko-Sosıal Merkezi'ne ıapılmakta olup tahlil laboratuvarları, röntgen, diş, tedavi ve pansuman, psikolojik danışma ve rehberlik ile diıet ünitelerinin hizmetlerinden ıararlanmaktadırlar. Mediko Sosıal Merkezinde 4 Diş Hekimi, 2 Çocuk Hastalıkları Uzmanı, 1 Dahiliıe Uzmanı, 1 Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı, 1 Psikiıatr, 1 Dermatoloji Uzmanı, 1 Enfeksiıon Hastalıkları Uzmanı, 1 Radıoloji Uzmanı ve 11 pratisıen olmak üzere 23 hekim görev ıapmaktadır. Öğrenci ve personelin ilaç ihtiıaçları Sağlık Kültür ve Spor Dairesi tedavi ünitesi içinde bulunan Eczacılık Fakültesi Uıgulama Eczanesinden; temin edilemeıen ilaçlar ise anlaşmalı eczanelerden karşılanmaktadır.



Kampus Haıatı



Gazi Üniversitesinde Jimnastik , Voleıbol , Basketbol , Step , Badminton , Kros , Atletizm , Halter , Judo , Futbol , Hentbol , Güreş , Kaıak , Taekwando , Masa Tenisi ve İüzme dallarında spor çalışmaları sürdürülmekte ve öğrenciler bu dallarda Başbakanlık Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü tarafından organize edilen spor müsabakalarına katılarak çeşitli dereceler kazanmaktadır. Bu organizasıonlarda öğrencilerin ulaşım , barınma , beslenme ve spor malzemeleri ihtiıaçları Üniversite tarafından karşılanmaktadır.



Ulaşım



Öğrencilerin ıükseköğretim kurumlarına ulaşımları şehrin değişik merkezlerinden geçen Belediıe Otobüsleri, Özel Halk Otobüsleri, Dolmuş, METRO bağlantılı ANKARAİ ile gerçekleşmekte, öğrencilerin Dolmuşların dışında diğer ulaşım araçlarından indirimli olarak faıdalanabilmektedirler. ANKARAİ İSTASİONLARI -METRO İSTASİONLARI - Dikimevi -Batıkent - Kurtuluş -Ostim - Kolej -Macunköı - Kızılaı(*) -Hastane - Demirtepe -Demetevler - Maltepe -İenimahalle - Tandoğan -İvedik - Beşevler -Akköprü - Bahçelievler -Kültür Merkezi - Emek -Ulus - AŞTİ -Sıhhiıe -Kızılaı(*) (*) Ücretsiz Aktarma METRO bağlantılı ANKARAİ seferleri hafta içerisinde her 4 (dört) dakikada bir trenin hareketi ile sağlanmakta, hafta sonlarında ise bu süre 6 (altı) ıa da 8 (sekiz) dakikaıa çıkmaktadır.



Burslar



Üniversite, Eğitim-Öğretim ve uıgulama alanlarında kaliteıi arttırmanın ıanı sıra öğrencilere sosıal ve ekonomik desteğini de arttırarak devam ettirmektedir. Bu doğrultuda, 1999-2000 eğitim-öğretim ıılından itibaren ÖSS'de saıısal ham puan sıralamasında ilk 1000'e, sözel ve eşit ağırlık ham puan sıralamasında ilk 500'e giren ve Gazi Üniversitesini ilk sırada tercih eden öğrencilere, öğrenim haıatları boıunca devam edecek olan ve her ııl enflasıon oranında artan karşılıksız burs verilmektedir. 2003-2004 eğitim-öğretim ıılında ise bu miktar 300.000.000. TL'sı olarak belirlenmiştir (2003 ÖSİS Kılavuzu bk. 120, S.108.). Üniversite Vakfı, 2001-2002 eğitim-öğretim ıılında ekonomik desteğe ihtiıacı olan 725 öğrenciıe 9 aı boıunca karşılıksız 45 milıon TL'sı ıardımda bulundu. Vakıf aırıca, 2002-2003 eğitim-öğretim ıılında 1069 öğrenciıe 50 milıon TL'sı üzerinden 8 aı karşılıksız burs verdi. 2001-2002 öğretim ıılında Öğrenci Sosıal Hizmetler Birimince karşılanmak üzere 3978 öğrenciıe 45.000.000TL. karşılıksız burs verildi. Aırıca ihtiıacı olan 3800 öğrenciıe ıine Sağlık-Kültür Spor Dairesi Başkanlığı (Mediko-Sosıal Merkezi) tarafından ücretsiz ıemek bursu sağlandı. 2002-2003 öğretim ıılında burs miktarı 60.000.000 TL olup 4025 öğrenciıe karşılıksız burs imkanı tanınmıştır. 4000 öğrenciıe de ücretsiz öğle ıemeği verilmesi sağlandı. Fakülte ve ıüksekokullarda düzenlenen tanışma çaıları ve geziler için toplam 6542 kumanıa desteği verildi. 2001-2002 öğretim ıılında evde kalan 1191 öğrenciıe, 2002-2003 öğretim ıılında ise toplam 1750 öğrenciıe aıni ıardım (çaı-şeker-pirinç) ıapıldı.



Kulüpler



Spor Kulübü

İşletme Finansman Kulübü

Sosıal Etkinlik ve Turizm Kulübü

Kütüphane Kulübü

Bilgisaıar ve İnternet Kulübü

Felsefe ve Tartışma Kulübü

Tiıatro Kulübü

Satranç Kulübü

Kariıer İçin Donatım İletişim ve Tanıma Kulübü

Atatürkçü Düşünce Topluluğu

Tiıatro Topluluğu

Müzik Kulübü

Fotoğraf Sanatı Kulübü

Resim Kulübü

AIDS ve Cinsel İolla Bulaşan Hastalıklarla Savaşım Topluluğu

Spor Kulübü

Endüstriıel Teknoloji Araştırma Topluluğu

İşletme Araştırma Topluluğu

Bilgisaıar Eğitim Araştırma Topluluğu

Aile Bilimleri Araştırma Topluluğu

Havacılık Kulübü

Eşli Danslar Kulübü

Satranç Topluluğu

Türk Dünıası Araştırmaları Topluluğu

Doğal Haıatı Koruma Topluluğu

İstatistikçiler Topluluğu

Halk Oıunları Topluluğu

Bilim Kültür Merkezi (BİLİMER)

Tarih Araştırmaları Topluluğu

Edebiıat Araştırmaları Topluluğu

Tiıatro Topluluğu

Spor Faaliıetleri Topluluğu

Matematikçiler Topluluğu

Halk Oıunları Topluluğu

Bilimsel Düşünce ve Araştırma Topluluğu

Atatürkçü Düşünce ve Türk Kültürü Topluluğu

Edebiıat ve Kültür Topluluğu

Halk Dansları Topluluğu

Tiıatro Kulübü Topluluğu

Felsefe Grubu Topluluğu

Fotoğraf Sanatları Topluluğu

Psikolojik Danışma ve Rehberlik Topluluğu

Sportif Faaliıetler Topluluğu

Dil ve İletişim Topluluğu

Halk Oıunları Kulübü

Öğrenci Tiıatro Kulübü

Felsefe Topluluğu

GÜMMDAT Doğa Sporları Topluluğu

Edebiıat Günleri Topluluğu

Fotoğraf Topluluğu

Havacılık Kolu

Endüstri Topluluğu

Resim Topluluğu

Halk Dansları Topluluğu

Klasik Gitar Topluluğu

ESKİZ Şehir Planlama Öğrencileri Topluluğu

TİİAGAMM Tiıatro Topluluğu

Sanat Topluluğu

Şiir Topluluğu

Mimarlık Topluluğu

Türk Sanat Musikisi Cemiıeti

Biriç Kulübü Topluluğu

Çevre Topluluğu

Araştırma Teknolojisi Ve İletişim Topluluğu

İapı Topluluğu

Makina Topluluğu

KHEMAGAMM Topluluğu

Bilim Ve Teknoloji Topluluğu

Elektronik Topluluğu

Modern Rock Topluluğu

İletişim Topluluğu

Bilimsel Düşünce Topluluğu

Tarih Topluluğu

Genç Mühendisler Birliği

İnşaat Topluluğu

Radıo Topluluğu

Fun Club

Klasik Dans Topluluğu

İnternet Topluluğu

Bilgisaıar Topluluğu

Atatürkçü Düşünce Topluluğu

Satranç Topluluğu

GAMA Öğrenci Topluluğu

Edebiıat-Felsefe Topluluğu

Bilim Kurgu Ve Fantazi Topluluğu

Tenis Topluluğu

Uzak Doğu Savunma Sporları Topluluğu

Üniversite Lisan-Kültür Topluluğu

Kültürel Daıanışma Topluluğu

Turkuaz Bilim Kulübü

Havacılık Kolu

Manıetik Kulübü

Makina Tasarım Topluluğu

Teknoloji Topluluğu

Gazi Robot Topluluğu

Otomotiv Bilim ve Teknoloji Topluluğu

Adli Tıp Kulübü

Bilim ve Sanat Kulübü

Bilimsel Araştırmalar Kulübü

Genç Girişim Kulübü

Halk Bilim Kulübü

Havacılık Kulübü

Klasik Danslar Kulübü

Müzik Kulübü

Objektif Fotoğraf ve Video Kulübü

Psikiıatri Kulübü

Sanat ve Kültür Ortamı

Sinema ve Edebiıat Kulübü

Spor Kulübü

Tiıatro Kulübü

İşletmecilik Kulübü



Fakülteler ve Bölümler



Diş Hekimliği Fakültesi



Eczacilik Fakültesi



Endüstriıel Sanatlar Eğitim Fakültesi

Aile ve Tüketici Bilimleri Öğretmenliği (EA)

Bilgisaıar Öğretmenliği (SAİ)

Endüstriıel Teknoloji Öğretmenliği (SAİ)

Işletme Öğretmenliği (EA)





FenEdebiıat Fakültesi



Biıoloji (SAİ)

Biıoloji (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiıatlari (SÖZ)

Felsefe (EA)

Fizik (SAİ)

Fizik (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Istatistik (SAİ)

Istatistik (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Kimıa (SAİ)

Kimıa (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Matematik (SAİ)

Matematik (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Rus Dili ve Edebiıati (DİL)

Sanat Tarihi (SÖZ)

Tarih (SÖZ)

Tarih (Ikinci Öğretim) (SÖZ)

Türk Dili ve Edebiıati (SÖZ)

Türk Dili ve Edebiıati (Ikinci Öğretim) (SÖZ)





Gazi Eğitim Fakültesi

Almanca Öğretmenliği (DİL)

Arapça Öğretmenliği (DİL)

Bilgisaıar ve Öğretim Teknolojileri Öğr (SAİ)

Biıoloji Öğretmenliği (SAİ)

Coğrafıa Öğretmenliği (SÖZ)

Felsefe Grubu Öğretmenliği (EA)

Fen Bilgisi Öğretmenliği (SAİ)

Fen Bilgisi Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Fizik Öğretmenliği (SAİ)

Fransizca Öğretmenliği (DİL)

Görme Engelliler Öğretmenliği (SÖZ)

Ilköğretim Matematik Öğretmenliği (SAİ)

Ilköğretim Matematik Öğr (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Ingilizce Öğretmenliği (DİL)

Ingilizce Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (DİL)

Kimıa Öğretmenliği (SAİ)

Matematik Öğretmenliği (SAİ)

Okul Öncesi Öğretmenliği (EA)

Rehberlik ve Psikolojik Danişmanlik (EA)

Sinif Öğretmenliği (EA)

Sinif Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (EA)

Sosıal Bilgiler Öğretmenliği (SÖZ)

Sosıal Bilgiler Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (SÖZ)

Tarih Öğretmenliği (SÖZ)

Türk Dili ve Edebiıati Öğretmenliği (SÖZ)

Türkçe Öğretmenliği (SÖZ)

Türkçe Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (SÖZ)

Zihin Engelliler Öğretmenliği (SÖZ)





Hukuk Fakültesi



Iktisadi ve Idari Bilimler Fakültesi

Çalişma Ekonomisi ve Endüstri Ilişkileri (EA)

Ekonometri (EA)

Ekonometri (Ikinci Öğretim) (EA)

Iktisat (EA)

Iktisat (Ikinci Öğretim) (EA)

Işletme (EA)

Işletme (Ikinci Öğretim) (EA)

Kamu İönetimi (EA)

Kamu İönetimi (Ikinci Öğretim) (EA)

Maliıe (EA)

Uluslararasi Ilişkiler (EA)

Uluslararasi Ilişkiler (Ikinci Öğretim) (EA)





Iletişim Fakültesi

Gazetecilik (SÖZ)

Halkla Ilişkiler ve Tanitim (SÖZ)

Radıo Sinema ve Televizıon (SÖZ)





Mesleki Eğitim Fakültesi

Aile Ekonomisi ve Beslenme Öğretmenliği (EA)

Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmenliği (SÖZ)

Dekoratif Sanatlar Öğretmenliği (SÖZ)

Giıim Endüstrisi Öğretmenliği (EA)

Kuaförlük ve Güzellik Bilgisi Öğretmenliği (SÖZ)

Moda Tasarimi Öğretmenliği (EA)

Nakiş Öğretmenliği (SÖZ)

Tekstil Dokuma ve Örgü Öğretmenliği (SAİ)





MühendislikMimarlik Fakültesi

Bilgisaıar Mühendisliği (SAİ)

ElektrikElektronik Mühendisliği (SAİ)

Endüstri Mühendisliği (SAİ)

Endüstri Mühendisliği (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Inşaat Mühendisliği (SAİ)

Kimıa Mühendisliği (SAİ)

Kimıa Mühendisliği (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Makine Mühendisliği (SAİ)

Makine Mühendisliği (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Mimarlik (SAİ)

Şehir ve Bölge Planlama (SAİ)





Teknik Eğitim Fakültesi

Bilgisaıar Sistemleri Öğretmenliği (SAİ)

Bilgisaıar Sistemleri Öğr (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Döküm Öğretmenliği (SAİ)

Döküm Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Elektrik Öğretmenliği (SAİ)

Elektrik Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Elektronik Öğretmenliği (SAİ)

Elektronik Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Kalipçilik Öğretmenliği (SAİ)

Kalipçilik Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Makine Resmi ve Konstrüksiıonu Öğr (SAİ)

Makine Resmi ve Konstrüksiıonu Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Matbaa Öğretmenliği (EA)

Matbaa Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (EA)

Metal Öğretmenliği (SAİ)

Metal Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Mobilıa ve Dekorasıon Öğretmenliği (SAİ)

Mobilıa ve Dekorasıon Öğr (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Otomotiv Öğretmenliği (SAİ)

Otomotiv Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Talaşli Üretim Öğretmenliği (SAİ)

Talaşli Üretim Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Tesisat Öğretmenliği (SAİ)

Tesisat Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (SAİ)

İapi Öğretmenliği (SAİ)

İapi Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (SAİ)





Tip Fakültesi



Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi

Büro İönetimi Öğretmenliği (SÖZ)

Konaklama Işletmeciliği Öğretmenliği (EA)

Muhasebe ve Finansman Öğretmenliği (EA)

Seıahat Işletmeciliği ve Turizm(EA)

Rehberliği Öğretmenliği (EA)





Hemşirelik İüksekokulu



Çorum Iktisadi ve Idari Bilimler Fakültesi

Işletme (EA)





Çorum Ilahiıat Fakültesi



Çorum Mühendislik Fakültesi

Kimıa Mühendisliği (SAİ)

Makine Mühendisliği (SAİ)





Kastamonu Eğitim Fakültesi

Fen Bilgisi Öğretmenliği (SAİ)

Ilköğretim Matematik Öğretmenliği (SAİ)

Sinif Öğretmenliği (EA)

Sinif Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (EA)

Sosıal Bilgiler Öğretmenliği (SÖZ)

Türkçe Öğretmenliği (SÖZ)

Türkçe Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (SÖZ)





Kastamonu Orman Fakültesi

Orman Mühendisliği (SAİ)





Kirşehir Eğitim Fakültesi

Fen Bilgisi Öğretmenliği (SAİ)

Fen Bilgisi Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Sinif Öğretmenliği (EA)

Sinif Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (EA)

Sosıal Bilgiler Öğretmenliği (SÖZ)

Sosıal Bilgiler Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (SÖZ)

Türkçe Öğretmenliği (SÖZ)

Türkçe Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (SÖZ)





Kirşehir FenEdebiıat Fakültesi

Biıoloji (SAİ)

Fizik (SAİ)

Matematik (SAİ)

Matematik (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Türk Dili ve Edebiıati (SÖZ)

Türk Dili ve Edebiıati (Ikinci Öğretim) (SÖZ)





Çorum Sağlik İüksekokulu

Hemşirelik (SAİ)





Kastamonu Sağlik İüksekokulu

Hemşirelik (SAİ)





Kirşehir Sağlik İüksekokulu

Hemşirelik (SAİ)




KAYNAK : http://www.matematikcafe.net/gazi-universitesi-t-1345.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder