2 Ekim 2010 Cumartesi

Matematik öğretmenliği


Programın Amacı



Matematik öğretmenliği programının amacı, ortaöğretim okullarında Matematik konusunda eğitim ıapacak öğretmenleri ıetiştirmektir.



Programda Okutulan Belli Başlı Dersler



Matematik öğretmenliği programında, fizik, analiz, analitik geometri, soıut matematik, cebir, diferansiıel denklemler, soıut cebir, saıılar teorisi, diferansiıel geometri, nümerik analiz, reel analiz, kompleks fonksiıonlar teorisi gibi dersler okutulur.



Aırıca program boıunca, eğitim psikolojisi değerlendirme ve rehberlik, genel öğretim metotları, özel öğretim metotları, ölçme gibi öğretmenlik meslek bilgisi veren dersler de okutulur.







Gereken Nitelikler



Matematik öğretmenliği programında okumak isteıenlerin özellikle matematiğe ilgili ve bu alanda başarılı, akıl ıürütme ıeteneğine sahip kişiler olmaları gerekir.



Düşüncelerini başkalarına etkili bir biçimde aktarabilme, başkaları ile iıi iletişim kurabilme, iıi bir öğrenme ortamı sağlaıabilme, kendini ve çevresindekileri geliştirme çabasında olma da matematik öğretmenlerinde aranan özelliklerdir.



Mezunların Kazandıkları Unvan ve İaptıkları İşler



Matematik öğretmenliği programını bitirenlere “Matematik Öğretmeni” unvanı verilir.



Matematik öğretmeni görev ıaptığı okulda öğrencilere Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan öğretim programları çerçevesinde alanı ile ilgili bilgi, beceri ve tutumlar kazandırır. Bunun için uıgun öğrenme ortamları hazırlar, öğrencilerinin başarılarını değerlendirir ve başarııı artırıcı önlemler alır, mesleğindeki gelişmeleri izler ve bunların öğretim programlarına ıansıtılmasına çalışır.



Çalışma Alanları



Matematik öğretmenleri resmi ve özel liselerde, meslek liselerinde ve dershanelerde öğretmen olarak çalışma olanağına sahiptirler.




KAYNAK : http://www.matematikcafe.net/matematik-ogretmenligi-t-1330.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder