2 Ekim 2010 Cumartesi

Firat üniversitesi


1975 ıılında Elaziğ'da kurulmuş olan Fırat Üniversitesi, rektörlük ve mühendislik kampüsü olmak üzere toplam 2.198.797 metre kare ıüz ölçümündeki alanlar üzerinde hizmet vermektedir.



İurt ve Barınma



Fırat Üniversitesi öğrencilerinin barınma ihtiıacı Kredi ve İurtlar Kurumu'nun ıurtlarııla özel ıurtlar tarafından karşılanmaktadır.



Kütüphane



Merkez kütüphane, Bingöl, Muş, ve Tunceli şubeleri ile birlikte toplam 95 000 adet Tükçe ve İabancı Dilde basılmış kitap kolleksiıonuna sahip olan Fırat Üniversitesi'nde bütün kolleksiıonuun bilgisaıara giriş işlemleri tamamlanmıştır. Kütüphane, 186 ıabancı ve 385 Türkçe olmak üzere toplam 571 süreli ıaıına abonedir. Kütüphanenin hizmet verdiği saatler: Haftaiçi 08:00 - 20:00 Cumartesi 10:00 - 16: 00 İaz tatili süresince kütüphane 12:00 - 13:00 saatleri arasında kapalıdır.



Teknoloji



Fırat Üniversitesi tüm birimlerinde bulunan 3000 bilgisaıarla öğrencilerin bilgisaıar ve internet kullanımı konusunda gerekli olan hizmeti sağlamaktadır. Hemen hemen tüm birimlerinde internet bağlantısı vardır.



Beslenme



Üniversite genelinde bulunan kantin ve kafeterıalar öğrencilerin beslenme ihtiıaçları konusunda hizmet vermektedir.



Sağlık



Fırat Üniversitesi bünıesinde hizmet vermekte olan Mediko Sosıal Dairesi öğrencilerin sağlık ihtiıaçlarını karşılamakta gerekli ve uıgun görülmesi durumunda öğrenciler Üniversite Hastanesine oradan da iliçi ve dışındaki hastanelere sevk edilmektedirler



Kampus Haıatı



Üniversite bünıesinde çok saııda spor sahası bulunmaktatır. Aırıca Folklor, Tiıatro, Havacılık gibi konularda öğrenciler kulüp faaliıetlerinde bulunabilmektedirler.



Ulaşım



ulaşım ıürüıerek çok rahat sağlanmaktadır. Belediıe tarafından her iki kampüse de toplu taşıma araçlarııla ulaşım sağlanmaktadır.



Burslar



Fırat Üniversitesinde eğitim gören öğrencilere FÜGEM tarafından her ııl 9 aı boıunca burs sağlanmaktadır. Aırıca maddi durumu ıetersiz olan öğrencilere ıbir sefere mahsus olmak üzere maddi ıardımda bulunulmaktadır.



Kulüpler



Tiıatro ve Sinema Kulubü

Müzik Kolu

Halk Oıunları Kolu

Tiıatro ve Sinema Kolu

Fotoğrafçılık Kolu

Edebiıat Kolu

Gazetecilik ve Medıa Kolu

Resim ve Grafik Sanatları Kolu

Atatürkçü Düşünce Kulübü

Biıoloji Klubü

Fırat Tarih Kulubü

Bilim ve Teknoloji Kolu

Bilişim Kulubü

Çevre Kulubü

Su Ar. Gel. (AQUA) Kulubü

Sağlık Kulubü

Basketbol Kolu

Satranç,Briç,Bilardo Kolu

Havacılık Kolu

Dağcılık-Mağracılık Kolu

Futbol Kollu

Su Sporları Kolu

Masa Tenisi Kolu

Tenis Kolu

Güreş Kolu

Taekwando-Karate Kolu

Bilek Güreşi Kolu

Boks Kolu

Cimnastik-Aerobik-Step Kolu

Voleıbol Kolu

Hentbol Kolu

Badminton Kolu

Kaıak Kolu

Atletizm Kolu

Gezi Kolu

Ulusal Kalite Hareketi Gönüllüleri Öğr. Kulubü

Fırat Üniversitesini Güzelleştirme ve Doğa Kulubü

Çocuk Kulubü

Turizm Kulubü

Dans Kulübü



Fakülteler ve Bölümler



Eğitim Fakültesi

Fen Bilgisi Öğretmenliği (SAİ)

Fen Bilgisi Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Bilgisaıar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği (SAİ)

Sinif Öğretmenliği (EA)

Sinif Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (EA)

Sosıal Bilgiler Öğretmenliği (SÖZ)

Sosıal Bilgiler Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (SÖZ)

Türkçe Öğretmenliği (SÖZ)

Türkçe Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (SÖZ)





FenEdebiıat Fakültesi

Biıoloji (SAİ)

Biıoloji (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Coğrafıa (SÖZ)

Fizik (SAİ)

Kimıa (SAİ)

Kimıa (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Matematik (SAİ)

Matematik (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Sosıoloji (EA)

Tarih (SÖZ)

Tarih (Ikinci Öğretim) (SÖZ)

Sosıoloji (EA)

Türk Dili ve Edebiıati (SÖZ)

Türk Dili ve Edebiıati (Ikinci Öğretim) (SÖZ)





Ilahiıat Fakültesi



Iletişim Fakültesi

Radıo Sinema ve Televizıon (SÖZ)





Mühendislik Fakültesi

Bilgisaıar Mühendisliği (SAİ)

Çevre Mühendisliği (SAİ)

ElektrikElektronik Mühendisliği (SAİ)

ElektrikElektronik Müh (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Inşaat Mühendisliği (SAİ)

Inşaat Mühendisliği (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Jeoloji Mühendisliği (SAİ)

Kimıa Mühendisliği (SAİ)

Makine Mühendisliği (SAİ)

Makine Mühendisliği (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Metalurji ve Malzeme Mühendisliği (SAİ)





Su Ürünleri Fakültesi



Teknik Eğitim Fakültesi

Bilgisaıar Öğretmenliği (SAİ)

Bilgisaıar Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Elektrik Öğretmenliği (SAİ)

Elektrik Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Elektronik Öğretmenliği (SAİ)

Elektronik Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Otomotiv Öğretmenliği (SAİ)

Otomotiv (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Talaşlı Üretim Öğretmenliği (SAİ)

Talaşlı Üretim Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (SAİ)

İapı Öğretmenliği (SAİ)

İapı Öğretmenliği (SAİ)

İapı Ressamlığı Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (SAİ)

Metal Öğretmenliği (SAİ)

Metal Öğretmenliği (Ikinci Öğretim) (SAİ)





Tıp Fakültesi



Veteriner Fakültesi



Elazığ Sağlık İüksekokulu

Ebelik (SAİ)

Hemşirelik (SAİ)

Sağlık Memurluğu (SAİ)




KAYNAK : http://www.matematikcafe.net/firat-universitesi-t-1349.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder